Baza de date – lama cu doua taisuri a marketingului pe internet

Untitled-1 copy“Om de marketing” fiind, imi dau destul de bine seama ce inseamna grandoarea multor zerouri la cifra de afaceri si “Luminatia Sa”, Baza de Date cu adrese de e-mail. Ce ma determina sa scriu acest articol, totusi, este faptul ca multi vor sa vanda in vreme ce habar nu au sa cumpere, iar asta a generat o adevarata isterie in marketingul pe internet. Iata cum:

“Marketing + Vanzari = LOVE”. Metafora nedespartirii

Am mai batut de cateva ori apa-n piua despre directa legatura dintre marketing si vanzari: fara una, nu exista cealalta si uite-asa se-nvart amandoua in hora profitului. Dar profitul are un pret. Iata cum, aproape peste noapte, direct din “balegarul” mediei sociale ingrasata pana la refuz de foamea de bani, a rasarit o noua specie de “ciupercute” care paraziteaza orice prind.“Bisnitarii de e-mailuri”, asa cum imi place mie sa-i numesc, sunt acei indivizi care vaneaza prostimea inflacarata la auzul urmatoarei insiruiri de cuvinte (cu usoare variatii, dar cu acelasi sens): “cresterea bazei de date de abonati”.

Nu sunt suficient de “dăşteaptă” incat sa creez un programel care sa “aspire” toate adresele de e-mail de pe paginile web pe care-si trimite “soldateii”, dar nici suficient de proasta incat sa cred cu ardoare ca, daca ii dau unui bisnitar de e-mailuri intre 200 si 1000 de lei (cam asa sunt preturile) pentru o baza de date, o sa ma asalteze cumparatorii cu cereri si o sa ajung in Nirvana profiturilor.

Baza de date – tortul diplomat cu mai multe cirese

Motivele pentru care nu sfatuiesc pe nimeni sa incurajeze in vreun fel vanatoarea de e-mailuri sunt urmatorele:

- multimea numerelor codurilor numerice personale ale “consumatorilor” cu putere de cumparare, in Romania, e cam aceeasi – variaza usor de la an la an in caz ca mai moare cate unu’. Sa zicem ca acesta este “tortul” nostru diplomat cu multe cirese (adrese de e-mail care ne vor aduce profit).  Sa zicem ca “frisca” o reprezinta multitudinea de adrese de e-mail care nu sunt atasate unor CNP-uri (contact@, info@, vanzari@, secretariat@ s.a.m.d, plus adresele de e-mail false facute din varii motive – like pe facebook, followeri pe twitter, agatatul persoanelor de sex opus, facutul de farse prietenilor etc). Sa zicem ca scoatem din start “frisca” si lasam doar blatul cu cirese. Iata ce se intampla mai departe:

- scazand din “blatul ramas” numarul celor care folosesc internetul rar sau deloc, ramanem cu o felie mai mica, in care numarul de cirese se imputineaza vazand cu ochii;

- scazand din cei ce utilizeaza internetul frecvent numarul celor care isi fac adrese de e-mail  special pentru “spamuri” pentru ca nu mai sufera sa fie agasati cu cate 3 newslettere pe zi de la acelasi site (caci ATAT de degradant a ajuns sa ii ceri cuiva sa se aboneze sa newsletterul tau), RAMAN SI MAI PUTINE CIRESE;

- scazand si numarul celor care isi folosesc frecvent e-mailul dar sunt agasati in continuu de oferte nesolicitate si incep, in consecinta, sa le arunce pe toate in “spam”, ramane in picioare ideea ca aceste baze de date devin din ce in ce mai inutile.

Intai sunt CUMPARATOR. Abia dupa aceea pot sa vand.

Am sa las pentru o clipa la o parte argumentele “omului de marketing”.

In calitate de “potential cumparator”, sunt agasata zilnic de un catralion de mailuri nesolicitate de la diverse firme. Acest lucru imi face dificila si cat se poate de neplacuta cautarea e-mailurilor personale care chiar ma intereseaza, primite de la persoane pe care le cunosc, le-am solicitat si necesita raspuns. Daca, in calitate de “cumparator”, simt o crunta aversiune fata de toti cei care ma bombardeaza cu e-mailuri nedorite, de ce as vrea, in calitate de “vanzator”, sa-i bombardez pe altii? Ce ma diferentiaza pe mine, “brandul” care-i graieste cumparatorului pe mail, de toti ceilalti spameri nenorociti, detestati iremediabil tocmai de cei pe care vreau sa-i fac sa ma “iubeasca”….?

Gandeste-te un pic. Invata intai cum, cand si de ce sa cumperi. Vei sti apoi  ce, cui, cand si – foarte important -  DE CE sa vinzi (dar despre asta intr-un episod urmator).

Succes!